تکنیک - 2

موفقیت ، امید ، سرگرمی

...این وبلاگ سعی داره تا با ارئه راهکارهای زیبا شما را به زندگی خوب دعوت کنه ...

 

تکنیک
در این شماره از تکنیک مورد زیر برای بحث انتخاب شده :
غصه نخور ! اعتماد به نفست را تقویت کن .
عدم اعتماد به نفس یا اعتماد به نفس پایین به زندگی ات لطمه می زند ، هر کسی چنین موردی را تجربه کرده است .
اعتماد به نفس یعنی :
آرام باش :
در هر موقعیتی از زندگی ، لازم است که میزان مناسب عواطف و احساسات را در کنترل و اختیار داشته باشی ، احساسات بیش از حد در هر موردی آنرا تباه میکند . وقتی در هر وضعیتی چه مثبت یا منفی آرام باشی ، در واقع گامی بزرگ به سوی اعتماد به نفس برداشته ای .
خونسردی ات را حفظ کن :
وقتی از آخر و عاقبت کاری خبر نداشته باشی ، به جای این که به خودت استرس وارد کنی و افکار منفی به ذهنت بیاوری ، کافی است خونسردیت را حفظ کنی . وقتی بتوانی هر نوع عدم اطمینان را تحمل کنی و دم بر نیاوری ، می توانی کوه را هم جا به جا کنی .
نگران این که مردم در مورد تو چه می گویند ، نباش :
تا به حال شده از جایی که می خواستی بروی ، تصور ذهنی داشته باشی و کاملا ً عکس قضیه برایت پیش آمده باشد ؟ پس تجسم و تصور تو تا این حد قابل اعتماد است ، پس این قدر به تصورت اعتماد نکن . پس از این تصور ذهنی که مردم راجع به تو چه می گویند یا چه فکر می کنند ، دست بردار .
در جایی که اعتماد به نفس نیاز داری ، دقیق باش :
اعتماد به نفس بی مفهوم است تا این که آن را به موردی دقیق مرتبط کنی . البته در این مورد مطمئن هستی که این مقاله را تا آخر می خوانی و این که می توانی چراغی را روشن و خاموش کنی . یعنی در هر موردی آنقدرها هم ، اعتماد به نفس لازم نیس . اما برای رسیدن به خواسته های زندگی ات باید دقیقا ً بدانی که چه می خواهی و در کدام مرحله زندگی ات باید اعتماد به نفس درست حسابی داشته باشی . همین حالا به مواردی به خصوص فکر کرده و آنها را یادداشت کن ، در این وضعیت است که بذر اعتماد به نفس را در ذهنت می پاشی .
دقیقا ً همان چیزی را که انتظار داری ، نصیب خودت می کنی :
تو باید اهدافی شفاف به ذهنت القا کنی . وقتی وظیفه ای را به ذهنت محول کرده ای ، این ذهن به هر آب و آتشی می زند تا وظیفه را به بهترین نحو انجام دهد . اگر سعی کردی اسم کسی را که فراموش کردی به یاد بیاوری اما نمی توانی ، چند ساعت بعد ، اسم آن فرد به ذهنت می آید !!! به این نکته توجه شود که همین تجربه سعی در یادآوری در واقع تلاش های ضمیر ناخودآگاه است که حتی وقتی تو در چند ساعت بعد به یاد آوردن آن اسم را فراموش کردی ، باز هم این ضمیر آگاهانه پیگیر کار است !! پس تو با استفاده از این مکانیزم طبیعی و خدادادی می توانی اعتماد به نفس بیشتری را احساس کنی ، ولی باید حواست باشد که وظیفه ای بجا و مثبت برای ضمیر ناخودآگاهت تعیین کنی .
هیچ مورد منفی ای به ذهنت نیاور :
به جای این که بگویی ؛ دلم نمی خواهد در این مورد سرخورده شوم ؛ نقشه دقیقی از اهدافت را که چه می خواهی و چه باید بشود به ضمیر ناخودآگاهت بده . در واقع ذهن تو کار خودش را انجام می دهد و صبر نمی کند که تو به آن بفهمانی این کار را بکن یا نکن و فقط ، نقشه شفاف ذهنی ات ، خواه مثبت یا منفی ، کار را دنبال می کند . در این زمینه ، خداوند ، به تو موهبتی الهی عطا کرده است که با دادن نقشه صحیح زندگی به ضمیر ناخودآگاهت ، زندگی ات را به سوی موفقیت پیش می برد .
از هدف نمای خدادادی ات استفاده کن :
حالا که متوجه شدی ، وظیفه ای بجا و مناسب را برای ذهنت تعیین کنی ، لازم است طریقه آن را هم بدانی . روش آن فقط و فقط از طریق تجسم است . به هر موقعیتی که می خواهی برسی ؛ شغل خوب ، ازدواج موفق ، مسافرت ، سلامتی و ... ؛ هر روز به مدت 10 دقیقه در جایی خلوت قرار بگیر و خودت را در وضعیت دلخواه مجسم کن . صداها را بشنو . رنگها و مناظر را ببین و همه چیز را مثل فیلمی که خودت هم در آن نقش داری در ذهنت مجسم کن . در این صورت این تصویر ذهنی ، در ضمیر ناخودآگاه ثبت می شود و از آن به بعد وظیفه ضمیر ناخودآگاه است که پیگیر قضیه شود و آن را عملی کند .
سه راهکار برای کسب اعتماد به نفس سریع و فوری :
1.دقیقا ً به زمان ، مکان و وضعیتی که دلت می خواهد در آن اعتماد به نفس داشته باشی ، فکر کن . یادت باشد تا زمانیکه به چیزی دقیقا ً مرتبط نشوی و حال و هوای آن را حس نکنی ، اعتماد به نفس بی معنی است .
2.حواست را روی حرف هایی که دلت می خواهد در آن مکان یا وضعیت بزنی ، متمرکز کن ... اگر دلت می خواهد آرام ، خونسرد و سراپا گوش باشی ، همین کلمات را در ذهنت بیاور ، یادت باشد که ذهن تو ، فقط و فقط روی دستورالعمل های مثبت شفاف کار می کند .
3.چشمانت را ببند و در مورد حال و هوای کلمات در آن وضعیت به خصوص فکر کن . دقیقا ً همان وضعیت را تجسم کن و حال و هوای آرامش ، خونسردی و اعتماد به نفس را حس کن . در این حالت وظیفه شفاف و دقیق ضمیر ناخودآگاهت را مشخص کردی .
خسته نباشید


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,ساعت14:40توسط اصغر محمودی | |